Novice

12.03.2020

Kia Sportage 2.0 CRDi 185 GT Line
AUTO BILD ALLRAD (1/2020)

Kia Sportage z dieselskim motorjem  je eden tistih testnih avtomobilov, ki jih neradi vračamo - prijetno potovalno vozilo,  predvsem pa zelo zanesljivo, kar je potrdil tudi rezultat tega testa.

Z njim smo naredili 100.000 km s 25. različnimi vozniki in s povprečno porabo 8,14 l / 100 km, upoštevajoč, da je bil velik del vožnje opravljen na avtocesti in da je bila na koncu visoka povprečna hitrost.

Na 40.540 evrov je ocenjeno to vozilo z najboljšo opremo GT-Line: športni paket (5.300 evrov), zmogljivejši 2,0-litrski diesel (185 KM), dvobarvna usnjena notranjost s prezračevanjem prednjih sedežev (1.090 evrov), tehnološki paket P5 (1.190 evrov, vključuje radio DAB, električno odpiranje prtljažnih vrat, pomoč za nenamerno menjavo voznega pasu in opozorilo na vozila v mrtvem kotu), kovinsko barvo (550 evrov), brezžično polnjenje mobilnih televonov (120 evrov - ugodno, pri BMW X1 stane približno 500 evrov).

Ali je vozilo vredno toliko denarja? Po 103.166 prevoženih km v evrokorejskem vozilu (proizvajajo ga na Slovaškem) lahko rečemo le DA - upravičil je vsak cent.

Obstajajo razlogi, zakaj smo ta SUV tako radi uporabljali za službene namene, zlasti za potovanja na fotografske produkcije, za katere včasih potujemo daleč v Švico ali na Nizozemsko. To pomeni kilometre in kilometre zanesljive in udobne vožnje. Sportage je s svojim velikim prtljažnim prostorom in udobnimi prezračevanimi sedeži idealen za takšna potovanja.


Slednji so bili pred nekaj leti rezervirani samo za limuzine visokega razreda kot je MB S-razred in Co. V dolgih, vročih poletjih 2018 in 2019 so to prezračevanje sedežev hvalili vsi kolegi, ki so občutljivi na delovanje klimatske naprave, saj tako lahko slednjo izključili. Po naključju so sodelavci iz naše sestrske revije AUTO TEST skoraj v istem času imeli v svoji floti Hyundaijev sestrski model Tucson, vendar s samodejnim menjalnikom. Občasno izmenjujemo dolgoročne testne avtomobile med seboj. Prav presenetljivo je, da imajo nekateri sodelavci AUTO TEST raje ročne menjalnike, takšne, kot je bil v našem Sportagu.

Zapis iz testne knjige urednika Attila Langhammerja: »Dizel pri ročnem prestavljanju kaže, kakšen potencial ima - in kako mu nekaj temperamenta odvzame klasičen avtomatski menjalnik. In Sportage se na svojih velikih kolesih pelje bolje kot Tucson. "O, ja, 19-palčna kolesa GT-Line zagotavljajo sijaj in privlačen učinek, vendar so bolj občutljiva na poškodbe robnikov cestišč. Pri parkiranju pa zelo pomaga zadnja vzratna kamera saj zelo olajša ta manever. Pri GT-Line lahko aluminijasti okrasni prag res izboljša videz, vendar je s tem tudi vključeno bolj pogosto čiščenje hlač«.

Električna prtljažna vrata pa nas razdvojujejo: nekateri to vidijo kot zamudno in počasno zapiranje. Po drugi strani jih mladi očetje cenijo, ko prihajajo iz drogerije, s polnimi rokami plenic in podobne opreme. Vpis v testni dnevnik: »Prostornost je izredna: dva odrasla, dojenček v otroškem sedežu, prtljaga za dva tedna in pol, vozički, dve veliki škatli s tehnično opremo. Vse naloženo brez problema - Audi Q5 naj bi imel malenkost večjo prostornino prtljažnika, ampak na račun manjše notranjosti«.

Odlične ima tudi ostale t. i. offroad lastnosti: le 175 mm odmik od tal, toda zapelje lahko v 500 mm globoko vodo. To je enako kot pri klasičnem Defenderju. Pogon na vsa kolesa zadostuje za zimske športe, se pravi za brezskrbno vožnjo do smučarskih središč. Kia s tipko za zaklepanje 50/50 na armaturni plošči, namiguje na blokado diferenciala. V resnici s to tipko porazdeli pogonska moč v razmerju 50 na prednja in 50 na zadnja kolesa do hitrosti 35 km/h. Kljub temu se je Kia v zimskem testu odlično odrezala. Četrto mesto od enajst kandidatov, ki so bili testirani. Prav tako so vsi pohvalili zelo dober ESP sistem.


V testnem dnevniku gredo pohvale na zelo uglajen dieselski motor (boljši od veliko japonskih ali nemških tekmecev), natančno upravljanje, odličen in zelo dobro prilagojen ročni menjalnik. Obračalni krog je 11,2 m majhen - manjši kot pri VW Tiguanu - 11,4 m ali pri Mazdi CX-5 z 11,7 m. Hvalimo moderno asistenčno opremo vključno s prepoznavo znakov za omejitev hitrosti (privarčevala nam je kar nekaj denarja in kazenskih točk) ter sistemom za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu.

Sprednji odbijač se je izkazal za zelo robustnega. Pri dveh parkiranjih smo kar močno udarili z njim, vendar se je nato brez poškodb vrnil v prvotno obliko.
Do polnih pet zvezdic je Kii zmanjkalo samo pol zvezdice, ki jo je izgubila zaradi majhnih sledi rje na izpušnem sistemu. Imeli smo tudi že testna vozila, ki niso imela nobene rje na izpušnih sistemih. Prav tako imamo pa manjšo pripombo na pritrdilne zanke v prtljažniku, ki so pritrjene samo na notranje obloge prtljžnika, ker v osnovi je Sportage zelo kakovostno narejeno vozilo.

ZAKLJUČEK:
Sportage (QL) nam je ponudil brezhiben test vzdržljivosti. Prejšnji model Sportage (SL) smo imeli tudi na preizkusu vzdržljivosti leta 2014 - na koncu se je pokazala nekoliko večja obraba sklopke in amortizerja. Toda tukaj? Nič, nič. Korejci so se hitro naučili in naredili zelo dober SUV.

Sportaga za Evropo ne izdelujejo v glavni tovarni v mestu Gwangju v Južni Koreji, ampak na slovaškem v mestu Žilina v bližini poljske in češke meje. Dizelski motor, ki ga je zasnovala skupina Hyundai-Kia Motors, je izdelan v istem obratu. Menjalnik pa sestavljajo čez mejo v Hyundajevi tovarni na Češkem, kjer izdelujejo tudi sestrski model Hyundai Tuscon.

Še kratko poročilo tehnične organizacije DEKRA
»Brez kakršnega koli puščanja olja, zelo dobre zavore, na podvozju nobene izmerljive obrabe«
Končni pregled Dekra brez puščanja olja, vključno z zadnjim diferencialom. Testni inženir iz nürnberške Dekre Robert Winefeld prav tako ne najde nobene merljive obrabe krogličnih zglobov ali vodil osi. Le tako imenovana dušilna vrednost prednjega desnega amortizerja nekoliko odstopa: 0,24 – mejna vrednost obrabe bi bila le pri vrednosti 0,10. Vsi blažilniki naj bi držali še kar veliko kilometrov.

 

 

 

Preizkusite Kia Sportage.

Za ogled izvirnega članka, prosimo, prenesite spodnjo pdf datoteko.

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih