Novice

17.03.2020

Test: Kia XCeed 1.4 T-GDI DCT Stream: Pr(a)va izbira
www.avtomobilizem.com, 09.03.2020

XCeed velja za enega bolj korektnih predstavnikov tega segmenta, ki omogoča v vožnji odličen kompromis med udobjem ter dinamiko.

Glavni aduti:
-    zunanja oblika
-    ergonomija
-    volanski mehanizem
-    bogata oprema Stream
-    odlagalna mesta
-    multimedijska naprava

Če bi vprašali potencialnega kupca najnovejšega križanca XCeed, ki je že nekajkrat obiskal Kijin salon, opravil številne testne vožnje in se posvetoval z najrazličnejšimi poznavalci, bi vam verjetno izdal, da je morda še najbolj optimalna izvedba tista s 140-»konjskim« litrskim bencinskim motorjem ter menjalno avtomatiko. Po možnosti oplemenitena z opremskim paketom Stream, saj naj bi se za dovolj konkurenčen kupček evrov ponašal – tako pravijo študije – z vsem tistim, kar dandanes išče kupec tovrstnega vozila. Če pa bi vprašali njegovo boljšo polovico, bi vam razložila zgolj to, da mora biti … rumen.

Optimalna
Čustva so pri nakupu avtomobila že od nekdaj precej pomembna, ni kaj. Zato ne čudi, da avtomobilski proizvajalci predstavljajo nove in nove primerke trendovskih športno uporabnih križancev, s katerimi tako uspešno prebujajo emocije pri kupcih. Dandanašnji potrošniki so pač ponoreli za tovrstnimi vozili, pri katerih je prvenstveno važno to, da so videti kul, obenem pa voznikom dodobra dvigujejo samozavest. SUV je postal v zadnjih letih – podobno kot poltovornjaki v Teksasu – zgolj še statusni simbol, saj ga le redkokdo resnično potrebuje.

Kakorkoli že, SUV eksplozija se je dodobra dotaknila tudi znamke Kia, kjer je možno najti križanca za prav vsak okus. In seveda tudi denarnico. V druščini raznoraznih SUV, CUV, križancev ipd. (Stonic, Soul, Niro, Sportage, Sorento, Mohave, Telluride, Seltos) se je pojavila še športno uporabna interpretacija modela Ceed, ki pa med njimi niti slučajno ne deluje odvečna. Ali narejena na silo. In ne le to! Pri XCeedu se celo zdi, da je tisti najbolj pravšnji, saj je prišel na (evropski) trg ravno v času, ko kupci poudarjeno pogledujejo k mehkim križancem, saj se jim zdijo običajne kombilimuzine preveč dolgočasne. Emocije pač!

A kdor v tovrstno mineštro čustev, ki jih ponuja najnovejši XCeed, vmeša vsaj kanček racionalnosti, lahko ugotovi, da bi znala biti še najbolj optimalna opcija v ponudbi tista, v kateri se pod motornim pokrovom vrti 140-konjski bencinski agregat. Če seveda zaradi večjega števila letno prevoženih kilometrov ne iščete prvenstveno le dizla, ki pa je že v štartu vsaj tisočaka dražji (1,6 CRDi s 115 KM). Z opcijo 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika še kako pristoji karakterju avtomobila. In mu obenem doda – malce nerazumljivo – nekatere dandanes že samoumevne pripomočke (aktivni tempomat).

Pika na i
Če se je litrski trivaljnik, ki je poganjal pred časom preizkušeni XCeed, v praksi sicer izkazal za zadovoljivega, pa ni ponudil nobenega večjega presežka (rahlo anemičen v srednjem vrtljajnem območju), pa tega nikakor ni moč reči za 1,4-litrski štirivaljnik. Srednje krepka turbobencinska opcija v ponudbi se ponaša z bogatejšo zalogo moči in navora, kar se še kako pozna v vožnji in precej bolj spada k dinamični podobi Kijinega križanca.
Okej, 140 korejskih »žrebcev«, kolikor jih rezgeta v agregatu z oznako 1,4 T-GDi, sicer ne omogoča kakšnih pretirano športnih doživetij (za kaj takega imajo v ponudbi tako ali tako še opcijo 1,6 T-GDi z 204 »konji«), a vseeno prepriča z dovolj suverenim nastopom. Nenazadnje to kaže že s precej bolj prepričljivim pospeškom od 0 do 100 km/h, ki je skorajda za debeli dve sekundi boljši kot pri trivaljni verziji (9,5 s v primerjavi z 11,3 s). In tudi sicer pokaže v praksi precej več »veselja do življenja«, pri čemer precej zvezno podaja moč čez široko območje vrtljajev ter se zelo rad zavrti proti rdečemu območju. Res pa se agregat, ki je nastal v skupnem razvoju s Hyundajem, ne ponaša z modno tehnologijo blagega hibrida, ki bi verjetno pripomogla še h kakšnemu decilitru manjši porabi.
K filozofiji družinskega križanca dodobra pristaja tudi menjalna avtomatika, ki poskrbi za dodatno udobje v vožnji (dokaj nezaznavno delovanje) ter nenazadnje tudi za varčnost; 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik namreč med običajno vožnjo skrbi, da motorni vrtljaji ostajajo v čim bolj varčnem območju (pod 2.000 vrtljaji), kar lahko prispeva k dovolj ugodni porabi goriva (pod 7 l/100km). Kdor želi od Kijinih 140 »žrebcev« iztisniti malce več športno dinamičnih doživetij, mora nujno preklopiti v način Sport, ko postane opazno bolj odziven, pa četudi prične prestavljati za odtenek bolj sunkovito, kot bi si to morda želel. Nekateri podobno grajeni menjalniki (npr. kakšen DSG) so pri tem precej bolj uglajeni. A če sem povsem iskren, ima menjalnika avtomatika precej več argumentov v svoj prid ter je vsekakor vredna 1.800-evrskega doplačila. Nenazadnje tudi zaradi opcije radarskega tempomata, ki je na voljo zgolj v tem primeru.

Zdi se, da bi XCeedovo podvozje brez težav krotilo tudi močnejšo konjenico, pa četudi je nekoliko mehkeje nastavljeno kot pri običajni kombilimuzinski verziji brez oznake X. Vseeno navduši z odlično lego na cestišču, dokaj nezaznavnim nagibanjem v ovinkih ter nenazadnje tudi z odličnim volanskim mehanizmom, ki poskrbi, da vseskozi občutite, kaj se dogaja pod kolesi. XCeed velja za enega bolj korektnih predstavnikov tega segmenta, ki vseeno omogoča v vožnji odličen kompromis med udobjem ter dinamiko.

Omejena izbira
Kdor obenem išče pri novemu XCeedu moderno družinski avtomobil, ki ga bo vozil nadaljnjih sedem let (kolikor veljajo tudi Kijini garancijski pogoji), verjetno ne bo zgrešil, če se odloči za najbolj opremljeno različico, ki sliši na ime Stream. Še posebej zaradi tega, ker šele omenjeni paket prinaša nekatere dodatke, ki bi se sicer morali znajti v serijski konfiguraciji ali pa bi jih bilo možno naročiti posebej (npr. sprednji parkirni piskači, brezstični ključ, sistem za zaznavanje ovir v mrtvem kotu). In kje, za vraga, je še vedno DAB?
Opremski paket Stream obenem prinaša tudi precej boljšo multimedijsko napravo z 10,25-palčnim zaslonom, ki ga je možno razdeliti na tretjine (npr. navigacija, radio in vremenski podatki) ter velja za eno boljših v tem segmentu (intuitivno delovanje, grafika). In ja, še vedno pozna fizični gumb za nastavitev glasnosti.

In ko boste nekajkrat obiskali najrazličnejše avtomobilske salone, opravili preštevilne testne vožnje in preštudirali vse informacije, boste na koncu ugotovili, da najnovejši Kijin križanec ohranja kolikor toliko konkurenčno ceno, kar pa ne moremo reči za nekatere rivale (Focus Active). In če boste ob tem vprašali še svojo boljšo polovico, vam bo dejala le to, da je njej … bolj všeč Sportage. Emocije pač!

Preizkusite XCeed.


Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih