Novice

25.02.2020

Test: Kia XCeed 1.4 T-GDI Joy
www.avtomanija.si, 27.12.2019

Presežek oblikovanja in ideje

Četrti član Ceedove družine zna zaradi svojega odmika od običajnih smernic kar precejšnja prodajna uspešnica.

XCeed je javnost prvič uzrla v začetku poletja, ko so na splet ušle fotografije s prizorišča snemanja in slikanja promocijskega materiala. Petvratni Ceed s kupejevsko končanim zadkom, povišanim vzmetenjem in zaščito podvozja je še ena od križanih vrst, ki zna imeti privržence predvsem pri ljudeh, ki avto večkrat zapeljejo z asfaltiranih cest, ne želijo pa vstopiti v segmente SUV in terencev.

XCeed ni prvi svoje vrste - tudi aktualna generacija Fordovega Focusa ima podobno rešitev, sem pa sodi tudi pretekla generacija Mercedesa GLA - je pa gotovo estetsko zadetek v polno, podobno kot že pred njim iz iste družine shooting brake ProCeed.

Tudi po dimenzijah XCeed ni običajni Ceed, od njega je daljši za skoraj 10 centimetrov, s 426 litri ima tudi 30 litrov večji prtljažnik kot Ceed. Nekaj več je tudi odmika od tal, z 18-palčnimi kolesi ta znaša 18,4 centimetra, pri našem testnem primerku s 16-palčnimi kolesi nekaj manj, v osnovi pa je povišan za 44 milimetrov.
Zunanjost ima ob kupejevski liniji kar nekaj lepih dodatkov, od tigrove maske z jeznimi lučmi do velikega srebrnega »difuzorja« na zadku, srebrnina je prav tako prisotna na bradici spredaj in v letvicah na pragovih ter nišah za meglenki.

Testirali smo kombinacijo 1,4-litrskega turbo štirivaljnika s 103 kW (140 KM) in osnovnim paketom opreme.

Notranjost ne prinaša nekih radikalnih oblikovnih posegov, je pa lično oblikovana s solidnimi materiali. Plastika sicer sodi med trše, je pa vse dobro sestavljeno. Mali zaslon nosi osnovne funkcije radia, predvajalnika in telefona, za pravi barvni zaslon in infotainment pa bo treba nivo višje. Tudi odklepanje je klasično s ključem, klasična je ključavnica za zagon na volanu. Malce se bo treba privaditi tudi na precej omejen pogled nazaj skozi kupejevsko ozko zadnjo šipo. Prtljažnika je kot rečeno za 426 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev dobimo 1378 litrov.


Motor je tisti srednji in ravno prav potenten, da XCeed da nekaj voznih užitkov. Stregel mu je šeststopenjski ročni menjalnik, lahko pa si omislite tudi 7-stopenjski dvosklopčni avtomatik, a v iskanju neke relativno ugodne cene ni nuja. Kot vsi ostali križanci se moč prenaša na in zgolj na sprednji kolesni par. Kar se tiče vzmetenja, je to precej mehkejše kot pri običajnem Ceedu. Avto se malenkost bolj nagiba v ovinkih, volan je direkten in natančen, ne pričakujte pa čudežev.

Kakorkoli že obrnemo, XCeed bi se lahko zajedel v Sportagea, Nira ali Stonica, pa se ne. V prvi vrsti je zelo všečen avto za tiste, ki jim je všeč videz in tudi dvig od tal je praktično čisto križanski. Bistvo, očem vidno na daleč, je kupejevska linija in zelo dobro oblikovana zunanjost, ki avtu navdahne nekaj SUV duše. Pri vsem tem oblikovalci niso zabrisali sorodstva z ostalimi Ceedi, čeprav je XCeed bolj oglat in jeznega videza.

Prihodnje leto prihaja še plugin hibrid, ki bo avtu dal še eno dodatno mamljivost. Ampak stavimo, da bo tudi Xceed polni izkoristil svojo drugačnost in postal uspešnica.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

Preizkusite XCeed.

 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih