Novice

25.02.2020

Test: Kia XCeed 1.4 T-GDI Stream
www.avtomobilizem.com, 12.02.2020

Glavni aduti:
•  motorna prožnost (nad 1.500 vrt/min)
•  poraba goriva (za koncept avta in motorne zmogljivosti)
•  menjalnik
•  ergonomija voznikovega delovnega mesta
•  prilagodljivost prtljažnika (polica)

Ker so terenci in terencem podobni modeli danes tako zelo vroča roba, je edino logično, da si avtomobilisti izmišljajo njihove nove izpeljanke. Medtem ko se tempo uvajanja novih modelov športnih terencev počasi umirja, je jasno, da so proizvajalci fokus preusmerili na področje širjenja ponudbe križancev. Mednje se umešča tudi Kijin sveži XCeed. Test.

Kia priznava, da si XCeed s Ceedom deli prednja vrata, vsi ostali površinski elementi karoserije pa naj bi bili lastni samo XCeedu. Glede na zunanjo podobo modela to ni težko verjeti, kot tudi ne, da je novinec glede na izhodiščni model zrasel v dolžino za 85 milimetrov in v višino za 48. Glavnino višinskega prirastka gre pripisati povečanju oddaljenosti novinčeve najnižje točke od tal na 18,4 centimetrov. Ob nespremenjeni medosni razdalji je dolžinski prirastek XCeeda razdeljen na poltretji centimeter daljši previs preko prednjih koles in šest centimetrov daljši previs preko zadnje preme.

Več centimetrov za več litrov
Opisana merska enakost in različnost se odražata tudi v notranjosti avta. V prvi in drugi vrsti sedežev deluje XCeed enako prostoren kot Ceed, kar pomeni, da je prostora tudi v njem za odrasle dovolj tako spredaj kot tudi zadaj. Se ima pa XCeed daljšemu previsu zadaj zahvaliti za nekaj večji osnovni prtljažnik, ki tako meri 426 in ne več 395 litrov. Podobno kot v Ceedu dviguje njegovo uporabnost na višjo raven toga polica, ki jo je moč namestiti bodisi povsem v dno ali nekoliko privzdignjeno. Pohvalno je, da v zgornjem položaju tvori s poklopljenim naslonom zadnje klopi povsem ravno dno skupnega prtljažnika.

Čeprav povsem pričakovano potniški del kabine deluje zelo znano, bo pozorno oko vseeno opazilo nekaj drobnih razlik med Ceedom in XCeedom. Najpomembnejša se mi zdijo pod osrednjim zaslonom večopravilnega sistema nameščena stikala za hitro dostopanje do glavnih menijev sistema. Medtem ko so ta v Ceedu izvedena s fizičnimi tipkami, so se oblikovalci v XCeedu poslužili sodobne in, vsaj zame, manj simpatične rešitve s poljem dotično-občutljivih površin.

Jeziček na tehtnici
Korejci pravijo, da so za potrebe drugačnega značaja avta spremenili ne samo geometrijo podvozja, ga odmaknili od tal, ampak naj bi vzmetenju spremenili tudi karakteristiko blaženja. Najbrž ga ni junaka, ki bi dvomil v resničnost prve dodelave. Da so očitno res nekaj spremenili na področju vzmetenja, pa lahko potrdim jaz.

Testni XCeed je bil namreč obut v 18-palčna kolesa, oba testna Ceeda pred njim pa sta imela nameščena 17– oziroma 16-palčna kolesa. Pri slednjih dveh sem pisal o razliki v udobju v vožnji, ki jo pogojuje izbira premera platišč. Že res, da so kolesa na XCeedu v splošnem nekaj večjega preseka kot na Ceedu, a je jeziček na tehtnici v njem tudi z 18-palčnimi kolesi vseeno bolj na strani udobja kot v Ceedu s 17-palčnimi.

Rekel bi, da je XCeed v dimenziji 18 palcev primerljivo udoben, če ne celo malenkost bolj, kot Ceed na 16 palcih.

 

Optimalna izbira, tudi tokrat
Motorizacija 1.4 T-GDi tokratne Kie se umešča v zlato sredino ponudbe modela. Glede na vozno izkušnjo sem prepričan, da je ta motorček, podobno kot v Ceedu, tudi tu najbolj optimalna izbira za model. Tudi tu namreč bencinski štirivaljnik zaznamujejo kultiviran tek, dobra odzivnost in nad 1.500 vrt/min prijetna prožnost. Izpostavil bi še dobro delujoč sistem start-stop in konjenici ter konceptu avta primerno poraba goriva. Ocenjujem, da se ima za poskočen značaj vsaj malo zahvaliti razmeroma na kratko preračunanim prestavnim razmerjem. Pogled na merilnike razkrije, da se recimo v šesti prestavi pri hitrosti 130 km/h glavna gred motorja vrti z dokaj visokimi 2.800 vrt/min. Kljub temu pa se mi zdi, da avto potnikov vseeno ne obremenjuje preveč z motornim truščem, saj je dovolj dobro izoliran.

Zelo dober izdelek
Že pri obeh testnih Ceedih sem ugotavljal, da imajo Korejci v novi generaciji modela v rokah zelo dober izdelek, ki mu je težko pripisati resne zamere. Iz tehnično-uporabniškega stališča to ugotovitev razširjam v celoti tudi na sveži XCeed.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

Preizkusite XCeed.

 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih